kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Aglaia Hage - WaarBenJij.nu kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Aglaia Hage - WaarBenJij.nu

kathmandu

Blijf op de hoogte en volg Aglaia

26 Juli 2013 | Nepal, Kathmandu

Woensdag hebben we weer stage gehad. We zagen veel bijzondere gevallen zoals tuberculose pneumonie leukemie en vele andere interessante ziektes. Wat vooral opvalt is dat ze een hele andere manier van behandelen hier hebben. Ze behandelen namelijk altijd zelfs als ze niet weten wat het is. Een paar dagen wachten gebeurt hier niet want dan hebben mensen 8 uur of meer voor niets gelopen. Ze maken altijd een x-thorax hier, maar het kost dan ook maar 30 cent. Vandaag hebben we een beenmergpunctie gezien. Wat had ik medelijden met dat meisje. We moesten der met 4 mensen vasthouden want ze bewoog te veel. Woensdag middag zijn we met Rama naar een stofwinkel gegaan en hebben daarna broeken op maat laten maken. Die gaan we zondag ophalen dus ik ben heel erg benieuwd! Donderdag gingen we naar thamel om te regelen dat we kunnen canyoningen morgen en daarna zijn we naar een restaurantje gegaan voor eten en cocktails met 20 studenten van het ziekenhuis! Dat was super gezellig!
Ik word steeds beter in onderhandelen. Zodra je 70% van de prijs af hebt weet je dat je het goed gedaan hebt :)
Vandaag waren we weer in thamel en ging ik weer door mn enkel. Helaas is het nu erg dik en moet er verband omheen. Ik hoopte er na een week wel klaar mee te zijn maar helaas. Verder was het heel leuk in thamel! :)

• 29 Juli 2013 - 09:08

Eva:

Hee lieve Aag, wat maak je een bijzondere dingen mee. Ik heb net even al je blogs gelezen, het klinkt allemaal super! Doe voorzichtig en geniet ervan:) XX