oostkust - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Aglaia Hage - WaarBenJij.nu oostkust - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Aglaia Hage - WaarBenJij.nu

oostkust

Blijf op de hoogte en volg Aglaia

24 Augustus 2013 | Nepal, Kathmandu

Aan de oostkust is de zee warmer dan het douchewater... Dit ligt een beetje aan allebei. Het zwemt in ieder geval heerlijk en de 2 meter hoge golven houden je ook gelijk een beetje wakker. Als je even niet op zit te letten lig je aangespoeld op het strand met een sloot zeewater in je mond. 's avonds bleek maar weer hoe weinig ik zie zonder mn lenzen... Ik ging bijna op een slang staan. Daarna wees Jeffrey hem nog even voor me aan en toen ik hem eindelijk zag sprong ie naar Jeffrey zijn hand toe. Gelukkig beet de slang hem niet en was het ook maar een kleintje.

Het valt steeds weer op dat het Engels van de locals niet echt goed is. Bij het ontbijt vroeg ik om ketchup, komt de ober met peper en zout aan en een blik van: bedoelde je dit? En bij de lunch vroeg ik om toast bij de soep kwam de ober aan met ketchup en eenzelfde blik. Toch fijn dat ik die ketchup nog heb gekregen haha!

Zaterdag heb ik 's morgens 2 uur surflessen genomen: typisch gevalletje van vallen en opstaan maar uiteindelijk heb ik toch op een paar golven goed kunnen surfen. 1 keer stuurde een meisje verkeerd precies voor mij langs dus toen vielen we allebei. Helaas is daarbij mijn board tegen mn hoofd aangeknald wat nogal een hoofdpijn gaf. Ondanks dat het echt heel zwaar was was het wel super leuk, zeker het moment waarop je dan staat en nog blijft staan ook!

Na het surfen zijn we naar een ander strandje gegaan en hebben daar lekker genoten van de zon zee strand en het mooie uitzicht!

  • 24 Augustus 2013 - 13:11

    Silvia:

    Heel lang geleden gingen wij, opa en oma, Marcel, Petra en ik, ook vaak surfen. Opa, Marcel en Petra konden altijd een groter zeil en langer blijven staan, maar goed ik had er ook lol in.
    Ik den dat jij surfde zonder zeil. Dat lijkt me wel een stuk moeilijker, dus snap ik helemaal het gevoel dat je blij bent als je even kan blijven staan.

    Blij dat jullie geen innig contact met de slang hebben gemaakt. Ik denk dat je moeite had gehad om hulp te roepen als het engels van de locals niet zo goed is.

  • 25 Augustus 2013 - 18:08

    Opa En Oma:

    Zoals je moeder al schreef hebben wij ook een surfplank gehad maar de eerste zomer lag ik meer onder de plank dan dat ik er op stond. Het lijkt mij geweldig om voor zo'n grote golf naar het strand toe te surfen. Ik geloof graag dat jullie daarvan hebben genoten. Als ik jou was zou ik niet te amicaal met slangen worden ook niet met de kleintjes. Geniet nog lekker een weekje en we horen of lezen de laatste berichten van een geweldige ervaring.

    Groetjes oma en opa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Aglaia

Actief sinds 12 Juli 2013
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 7339

Voorgaande reizen:

16 September 2014 - 10 Oktober 2014

Maleisië

13 Juli 2013 - 01 September 2013

Azië

Landen bezocht: