sri lanka - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Aglaia Hage - WaarBenJij.nu sri lanka - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Aglaia Hage - WaarBenJij.nu

sri lanka

Blijf op de hoogte en volg Aglaia

22 Augustus 2013 | Nepal, Kathmandu

We hebben heerlijk genoten van het witte strand en de blauwe zee in Unawatuna. Zaterdag zijn we naar galle gegaan. Daar hebben we een groot nederlands fort bezocht en nederlands kerkje en het stadje rond gelopen. We zagen een man een cobra in trance brengen of in ieder geval een poging tot want de cobra heeft 2 keer naar zijn hand gehapt. Het was wel heel vet om die slang te zien. Helaas was het hotel heel rumoerig. De eerste avond hadden we last van de buren en de tweede nacht was er een feest achter ons hotel. In plaats van er iets aan te doen of te proberen het een beetje goed te maken (een excuus zou al helpen) wilden ze ons nog eens laten betalen terwijl we al betaald hadden voor we aankwamen. We waren dus niet al te blij weg gegaan. Toen namen we een taxi naar tangalla. Het hotel hier is echt super en het schijnt het mooiste stukje aan de kust te zijn dus dat gaan we dan maar eens beoordelen.
Helaas is Jeffrey ziek geworden waardoor we niet veel gedaan hebben in Tangalle. We zijn even bij het strand geweest. De golven waren daar zo hoog dat zwemmen eigenlijk onmogelijk is.

Dinsdag zijn we aangekomen in tissamaharama. Daar zijn we een dagje gebleven om woensdag om 4:30 op te staan voor een safari door yala national park. We gingen met een jeep en hebben super veel gezien. We zagen 2 luipaarden de weg oversteken vlak voor ons en later heb ik er nog 2 in de struiken gezien. We zagen veel krokodillen, olifanten, vogels, wilde zwijnen, mongoose (slangeneters), waterbuffels, een arend en hebben aapjes gevoerd. We hebben zelfs gezien dat wilde zwijnen van een dode olifant aan het eten waren. Wat was dat een smerige lucht! Het uitzicht was ook super mooi! Onze gids heeft niet veel vrienden gemaakt in het park. Als er iets bijzonders te zien was parkeerde hij de jeep zo dat wij een fantastisch uitzicht hadden en de rest zag dan weinig meer. Zo waren we ook de enige die de luipaarden zagen oversteken. Na de safari wilden we een taxi naar de oostkust. De hoteleigenaar vroeg of we ooit belazerd waren in sri lanka omdat we de taxi pas achteraf wilden betalen.. Maar ja hij had ons 2 min daarvoor 2 keer belazerd met de rekening... Nu zijn we in arugam bay aan de oostkust in een luxe hotel met zwembad. Het strand is super mooi.

• 22 Augustus 2013 - 13:16

Opa En Oma:

Hallo Kinderen,

Prachtig dat jullie zo veel zien. Ik hoop dat het met Jeffrey snel wat beter gaat. Misschien iets verkeerds gegeten. Geniet nog wat langer en pas op je tellen want de zaak belazeren doen ze overal.

Groet Opa en Oma