himalaya - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Aglaia Hage - WaarBenJij.nu himalaya - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Aglaia Hage - WaarBenJij.nu

himalaya

Door: Aglaia

Blijf op de hoogte en volg Aglaia

22 Juli 2013 | Nepal, Kathmandu

16/7
Vandaag gingen we met de bus naar Pokhara. Ik heb hele aardige hippies ontmoet uit zuid afrika en een nederlands meisje. Het was heerlijk om weer even nederlands te kunnen praten! tanka mijn gids heeft me heel veel verteld over de cultuur en daar was genoeg tijd voor want het duurt 7 uur! Voor het doden van een koe ga je hier 2 jaar de gevangenis in! in dus bus heb ik al kunnen genieten van de natuur maat het meer het is echt prachtig. De wegen zijn echt barslecht dus de reis was alles behalve comfortabel. Tanka vertelt bij alles wat het betekent. Zelfs lakeside... En ja het is gewoon de letterlijke betekenis. Ik heb gegeten in een klein lokaal restaurantje. Het blijft me verbazen hoe ze hun vrouwen hier behandelen. De man gooit gewoon troep op de grond en roept de vrouw om het op te ruimen. Ook is er hier bijzonder veel kinderarbeid! Het hotel was super luxe en de mensen waren heel aardig!

17/7
Vandaag hebben we veel gelopen en veel gezien. Tanka is erg aardig en vertelt me over de bergen en de cultuur. Hij weet van meer dan 5000 bergen de hoogte plaats en naam. Chhabilal mijn porter is ook erg aardig! bizar dat hij met weinig moeite mijn tas omhoog draagt terwijl het voor mij met een kleine tas enorm vermoiend is. Ik heb veel mensen onderweg enorm veel zien dragen. Kinderen tot 60 kilo en mannen tot 120. Dat dragen ze op hun rug met een touw op hun hoofd de bergen in naar boven! Het uitzicht is prachtig. Watervallen rivieren bergen planten allemaal mooi! Zelfs cannabis planten groeien hier gewoon om zomaar te kunnen pakken!
Het hotel is okee. Er zitten wat muggen in de kamer en een spin. Eerst wilde ik hem doodmaken maar dat doen ze hier nooit omdat het je gereincarneerde opa kan zijn. Dus ik heb hem maar laten zitten.
Er waren wat engelsen in het hotel met hoogteziekte. 1 daarvan was zeker niet gewend te lopen. Ze had zelfs nog makeup op! Ook zijn er enorm verwende chinezen hier die de mensen belachelijk maken omdat ze een oude tv hebben en zeuren over het eten. Wat trouwens echt super lekker is!

18/7
Vandaag hebben we 7500 treden naar boven gelopen! Volgens tanka loop ikeerg snel wat ik echt nooit eerder heb gehoord! We hebben in een super mooie jungle gelopen. Bij de lunch at ik heerlijke dal-bhat. Na een tijd was daar ook een hele aardige franse jongen. Eindelijk iemand die echt goed engels spreekt! In de jungle regende het en dat betekent bloedzuigers! 1 probeerde in mn schoen te kruipen! De chinezen waren 30 min later weggegaan en kwamen 2 uur laten aan! Helemaal doorweekt! Tanka danst enorm grappig! En hij is een kop kleiner dus ik vind het er grappig uit zien s ik naast hem sta!

19/7
Vandaag konden we helaas niet naar poon hill vanwege de wolken dus ik kon uitslapen tot 6:30. Het regende de hele dag dus we waren verzopen katjes! Door de regen was alles glad! Ik had 4 bloedzuigers op mn handen! De laatste had ik er helemaal zelf afgehaald! Helaas niet het uitzicht waar ik op hoopte maar toch heb ik veel meegemaakt! Een paar keer was de weg net een rivier duw dat was gevaarlijk! Had even een peddeltje nodig! Als je valt neemt de rivier je namelijk mee! In nepal eten ze trouwens met huis handen. In het begin is het erg raar maar je went er best snel aan! Zelfs rijst enzo!

20/7
Vandaag was het helemaal droog! :)
Ik gaf Chhabilal smorgens mijn winterjas (de oude van mn moeder) en trots droeg ie hem 3 uur lang terwijl het best warm was! Hij was er zo blij mee! Als ontbijt had ik tibetaans brood wat echt super lekker is! Helaas was alles nat door de regen van gisteren en gleed ik uit waarbij ik mn enkel verstuikte. Daar moest ik daarna nog 4 uur op lopen!
Ik moest even wachten op mn gids en toen we weer gingen lopen voelde ik een beet. Ik voelde in de hoop dat het een mag was maar nee het was een bloedzuiger maar echt enorm groot!
We bezochten een museum in een guramdorpje over agricultuur. Dat was heel interessant!
Op een gegeven moment was er geen weg meer doordat de rivier groter was geworden. Toen moesten we door de rivier 40 cm diep die heel sterk was en 2 meter daarnaast was een waterval! Dus ik was best wel bang. Iets daarna was er weer zoiets maar toen moesten we over 2 oude gladde boomstammen.
Jammer dat hoe lager je gaat des te minder natuurlijk wegen er zijn. Gelukkig wordt alles wel 2 keer goedkoper.
Ik kwam de chinezen nog tegen. Ze zaten in een jeep. ze zouden naar annapurna base camp gaan (12 dagen) maar gaven na 2 op vanwege regen. Die hadden ze beat kunnen verwachten in het moesson seizoen.
Ik heb veel meegemaakt maar een super leuke tocht gehad!
Savonds ging ik eten in een restaurant waar ik tom en hannah ontmoette, twee mensen uit engeland. We aten samen en gingen toen naar club amsterdam... Ze hadden 2 verwijzingen naar amsterdam, een ajax petje en een foto van de grachten! De band speelde bekende nummers maar het was lastig te horen of ze engels of nepali zongen. Het was engels!
Ik heb bloedzuigers gehad 4 blaren en een verstuikte enkel maar het was deze tocht helemaal waard!

21/7
Vandaag gingen we terug met de bus. Onderweg had de bus pech en dat zou 5 min duren. 3 uur laten.waren we weer onderweg waardoor ik heel laat in kathmandu aankwam! Gelukkig is het gastgezin ontzettend aardig! :)

  • 22 Juli 2013 - 22:37

    Silvia:

    Meissie, je hebt inderdaad een hoop meegemaakt. Fijn dat ik dat van die bloedzuigers en dat van die gevaarlijke rivier niet wist en alles achteraf lees, nu blijkt dat alles goed met je is.
    Een avontuur dat niemand je meer afneemt.
    Ik begrijp van iedereen die wel eens in Nepal is geweest dat de mensen er heel aardig zijn, en dat blijkt ook maar uit jouw verhaal. Veel plezier met het stage lopen.

  • 22 Juli 2013 - 22:49

    Celine:

    Hoi Aglaia, het klinkt me allemaal in de oren als een supermooi avontuur! Wat je moeder al zei: dit neemt niemand je meer af. Geniet er van en probeer van elke dag een klein verslag en veel foto's te maken! (leuk voor later) Groeten en nog heel veel plezier!

  • 22 Juli 2013 - 22:55

    Opa:

    Een geweldig verslag Aglaia wij genieten er ook van.

    Groet Opa en Oma

  • 24 Juli 2013 - 08:06

    Mariska:

    Wat een andere wereld he! Hier op de bank is het raar voor te stellen wat je daar allemaal ziet...wel stoer van je hoor met al die bloedzuigers, klimtochten en gevaarlijke rivieren..

  • 24 Juli 2013 - 08:06

    Mariska:

    Wat een andere wereld he! Hier op de bank is het raar voor te stellen wat je daar allemaal ziet...wel stoer van je hoor met al die bloedzuigers, klimtochten en gevaarlijke rivieren..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Aglaia

Actief sinds 12 Juli 2013
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 7333

Voorgaande reizen:

16 September 2014 - 10 Oktober 2014

Maleisië

13 Juli 2013 - 01 September 2013

Azië

Landen bezocht: