Aankomst in Nepal - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Aglaia Hage - WaarBenJij.nu Aankomst in Nepal - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Aglaia Hage - WaarBenJij.nu

Aankomst in Nepal

Door: aglaia

Blijf op de hoogte en volg Aglaia

15 Juli 2013 | Nepal, Kathmandu

Lieve familie, vrienden en alle anderen die dit lezen,
Namaste!
Zaterdag 13 juli begon mijn reis naar Nepal. Het begon op Sciphol, waar ik er bij het inchecken achter kwam dat mijn medicijnen nog in de koelkast lagen (en Jeffrey had me nog gewaarschuwd!) Dus mijn moeder is helemaal teruggereden naar Leiden, omdat ik nog bijna 2 uur had voordat ik door de douane moest. Toen mijn moeder terugkwam met de medicijnen was het al bijna tijd om door de douane te gaan. Pas daar kwam het besef: ik ga 7 weken naar Azie en zie mijn vrienden en familie zo lang niet. Het afscheid nemen was dus ook erg moeilijk! Lieve mama, Jeffrey, Emilie, Door en Caroline, ik vond het super fijn dat jullie er waren om mij uit te zwaaien en gedag te zeggen! Bedankt daarvoor!
Door de douane heen ging ik naar mijn gate, waar ik zag dat mijn vlucht naar Londen een half uur vertraging had. Op zich geen probleem, behalve dat ik maar 1,5 uur had om over te stappen op londen.
Daar aangekomen moest ik wachten op een bus om vervolgens meer dan een half uur op het vliegveld rond te rijden. Ik vond de bus er al vreemd uitzien met de chauffeur rechts, maar de echte schrk kwam pas toen de chauffeur ineens links ging rijden.. en toen bedacht ik me: ik ben in Engeland...
Toen ik eindelijk aankwam bij terminal 4 moest ik door een security check. Daardoor moest ik rennen om het vliegtuig te halen en ik was er 1 minuut voor het boarden zou sluiten! Helemaal blij hoopte ik maar dat mijn backpack het ook had gehaald...
De vlucht was behoorlijk lang, maar gelukkig heb ik lang kunnen slapen, wel steeds maar een half uurtje, maar de vlucht duurde 6 uur. Ik begrijp nog steeds niet waarom ze steeds iedereen wakker maken om te vragen of ze drinken willen, blijkbaar wil ik slapen! Voor ik ging slapen wilde ik nog een film kijken want iedereen had een eigen tv scherm dus ik kon zelf een film kiezen en er waren er 3 die ik nog wilde zien. Na 20 minuten lag ik echter diep in slaap.
Op Doha, Qatar moest ik overstappen. Ja ik weet eindelijk waar Doha ligt, gevraagd aan de stewerdes op Schiphol ;)
Het vreemde daar vond ik dat er zelfs een moskee is op het vliegveld!
Mijn volgende vlucht ging naar Kathmandu. Toen ik op Kathmandu was aangekomen bleek alleen een visa niet genoeg te zijn, ik moest ook een heel formulier invullen. Daar eenmaal klaar mee ontdekte ik het nieuws: MIJN BACKPACK WAS NOG IN LONDEN!!!
Dus ik moest naar het hotel zonder iets van mijn spullen en later terugbellen (toen wist ik nog niet eens dat het in Londen was, gewoon ergens op een luchthaven).
Mijn gids voor de himalaya was langsgekomen bij het hote en heeft beslotend dat ik de tocht een dag moest uitstellen omdat mijn tas maandag zou aankomen! Gelukkig is alles zo aangepast dat ik nog steeds alles kan zien, alleen iets meer lopen per dag!
Gelukkig waren er hele lieve backpackers in het hotel, van een Canadees meisje heb ik een shirt kunnen lenen, een telefoonoplader en shampoo en zeep. Ik ben echt nog nooit zo blij geweest met een beetje shampoo!

Maandag:
Vandaag ben ik de stad ingeweest met mijn gids. Hij heeft me hele mooie tempels laten zien. Zo zag ik Shiva, de vernietiger, vele hinduistische tempels. Bij een ben ik aangevallen door een aap, ik schrok me helemaal kapot toen hij ineens naar mijn been greep! Gelukkig heeft Mahendra hem weggejaagd en konden we verder. Hij heeft me ook een buddhistische tempel laten zien en zelfs een plek waar ze allebei naast elkaar staan.
Na een tijd belden we naar het vliegveld en kregen we goed nieuws: mijn backpack was aangekomen. We hebben de toch afgemaakt en zijn toen terug naar het hotel gegaan. Vervolgens heb ik een taxi teruggenomen naar het vliegveld, dan naar het huis van Bishop (de familie waar ik zal overnachten tijdens de stage) en toen weer naar het hotel. Ze rijden hier echt verschrikkelijk. De enige verkeersregel lijkt te zijn: wie het meest toetert heeft voorrang! Jammer genoeg heb ik die lopend niet wat de reden was dat een auto me bijna aanreed (terwijl ik heel netjes aan de kant van de weg liep). een stoep moeten ze hier nog ontdekken...
IK ben heel blij dat mijn backpack is aangekomen en verder heb ik een topdag gehad! De mensen hier zijn ontzettend vriendelijk en helpen je graag! Op dit moment is iemand mijn foto's aan het bekijken vol interesse.
Morgen vertrek ik om 6 uur 's morgens naar de bergen, dus de komende week horen jullie waarschijnlijk niets van me! (tenzij er internet is in de Himalaya)
Liefs Aglaia

  • 15 Juli 2013 - 15:47

    Mama:

    Lieve schat,

    Ik ben blij dat alles goed gekomen is en dat je vandaag een leuke dag hebt gehad. Behalve de aanval door de aap en een gek achter het stuur.
    Ik weet dat je voorlopig geen contact kan opnemen en hoop dat je heel erg geniet van de reis door de bergen.

    Mama

  • 15 Juli 2013 - 16:55

    Emilie:

    Hèhè dat is fijn dat je al je eigen spulletjes in het verre Nepal weer hebt! De eerste beproeving zo ver van huis heb je doorstaan:). Veel plezier komende week, geniet ervan! Liefs Eem

  • 15 Juli 2013 - 21:10

    Opa:

    Aglaia,

    Je hebt in die paar dagen al heel wat beleeft. Ik hoop dat je dit nog kan lezen voordat je de Himalaya in trekt. Oma en ik hopen dat je veel nieuwe ontdekkingen zal doen en er erg van zal genieten.

    De allerliefste groeten van Oma en Opa.

  • 15 Juli 2013 - 23:26

    Carla:

    Veel plezier en succes daar!
    Alle spannende dingen heb je nu wel gehad, nu genieten!!
    Carla (sport(zwem)maatje van je moeder)

  • 16 Juli 2013 - 10:02

    Yvonne Hijdra:

    Heel veel plezier met je Nepalreis toegewenst. Jammer dat je je zo moest haasten op het vliegveld, maar nu kan je gaan genieten van je reis.
    Groetjes Yvonne Hijdra

  • 16 Juli 2013 - 10:26

    Marijn:

    Lieve Aag, wat heb je al veel meegemaakt! Backpack verloren lijkt me toch wel heel vervelend, goed opgelost hoor! Heel veel plezier in de Himalaya, ik kijk uit naar je nieuwe verslag! Liefs uit Budapest! xxx

  • 22 Juli 2013 - 17:09

    Shosha:

    Wauw wat een avonturen! Arme jij zonder je backpack, gelukkig is die toch nog aangekomen:) Heel veel plezier bij je tocht in de Himalaya!
    Liefs xxx

  • 22 Juli 2013 - 17:09

    Shosha:

    Wauw wat een avonturen! Arme jij zonder je backpack, gelukkig is die toch nog aangekomen:) Heel veel plezier bij je tocht in de Himalaya!
    Liefs xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Aglaia

Actief sinds 12 Juli 2013
Verslag gelezen: 330
Totaal aantal bezoekers 7339

Voorgaande reizen:

16 September 2014 - 10 Oktober 2014

Maleisië

13 Juli 2013 - 01 September 2013

Azië

Landen bezocht: