nepal-sri lanka - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Aglaia Hage - WaarBenJij.nu nepal-sri lanka - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Aglaia Hage - WaarBenJij.nu

nepal-sri lanka

Blijf op de hoogte en volg Aglaia

16 Augustus 2013 | Nepal, Kathmandu

Zaterdag gingen annemyn en ik naar seeing hands voor een massage door blinde masseurs. Dat was een uur genieten! Daarna waren we alleen we zo moe dat we de rest van de dag niet zo veel meer hebben uitgevoerd! Savonds wilden we met sophie en evelien gaan eten in thamel maar sarmila had al een heerlijk maaltje voor ons gekookt dus hebben we maar thuis gegeten en zijn we voor het toetje en cocktails naar thamel gegaan.
Zondag wilden we een kookcursus volgen maar blijkbaar is een reservering niet voldoende om open te zijn. Dus we stonden voor een gesloten deur... Vervolgens dus maar met andrea en annemyn proberen naar de film geweest en toen ook dat uitverkocht was zijn we maar naar een winkelcentrum geweest n naar thamel want we moeten wachten tot onze was klaar was. Savonds waren er ook 3 andere meisjes uit leiden dus dat was een gezellig druk etentje!

Maandag was dan de dag van mijn vertrek. Smorgens heeft sarmila henna op mijn hand gemaakt en na inpakken en afscheid was het dan tijd om naar het vliegveld te gaan. Daar bleek maar weer dat ik altijd pech heb met vliegen: ik mocht niet met het vliegtuig mee omdat ik een visum voor india nodig had. De enige optie was een nieuw ticket kopen of wachten op een visum maar dat duurt 2 dagen dus zou ik alsnog een nieuw ticket moeten kopen. 1,5 uur (ipv de beloofde 10 min) en 275 euro later mocht ik dan toch echt boarden. Toch had ik ook een momentje van trots: ik had precies 20 kilo aan bagage precies wat mocht. In het vliegtuig werd er ineens geroepen om een dokter. Bij gebrek aan een dokter ben ik er dus maar heen gelopen.

Had een van de stewards nogal een slachtpartij van zijn hand gemaakt. De hele cabine lag vol bloed. Ik vraag dus om de dokterskit maar helaas kwamen ze niet veel verder dan tape gaan betadine en handschoenen... En dit was niet eens de ehbo kit! Zo goed en kwaad als kon het bloeden maar even gestopt en gezegd dat ie nog maar naar een ziekenhuis moest gaan omdat hij klaagde over een dof gevoel. En om het te laten hechten want ze hadden ook geen hechtsetje aan boord... Helaas mocht ik mijn handen niet wassen vandaag vanwege de henna maar ja dit leek me iets belangrijker...
Na 100 dankjewels was het tijd om te landen dus ik heb me niet verveeld tijdens de eerste vlucht!
Bij de tweede vlucht had ik alle keus: voor of achterin het vliegtuig, gangpad raam of in het midden en zelfs of ik mensen naast me wilde of een hele rij voor mezelf wilde. Ik ging voor de hele rij en de rest maakte me niet echt uit. Dat was de beste vlucht ooit. Heb nog nooit zo lekker geslapen in een vliegtuig. Op het vliegveld in delhi wilde ik iets te eten halen. Helaas accepteerden ze geen nepalese rupees en van euro's alleen briefjes en geen muntjes. Nog geprobeerd of ze wel creditcard accepteren maar zelfs dat niet. Het leek er even op dat ik honger ging lijden maar gelukkig was er toch en winkeltje die wel creditcard accepteerde.
In sri lanka aangekomen zat Jeffrey daar al op mij te wachten op het vliegveld. Het was 5 uur smorgens en de hotelmanager vroeg of we al wilden ontbijten. Ik ben toch maar eerst gaan slapen. Smiddags gingen we de stad in. Jeffrey heeft een pak laten maken en voor mij gingen we op zoek om een galajurk te laten maken. Dit bleek moeilijker dan gedacht. Aan het einde van de middag hebben we dan toch een zaakje gevonden om de jurk te laten maken :)
Verder hebben we aan het strand gelopen en hebben we een fort bezocht. We hebben gegeten in een leuk restaurantje maar blijkbaar konden ze savonds geen rijst maken. Toch hebben we genoten van het lekkere maar erg pittige eten.

Woensdag namen we een taxi naar aluthgama waar we een hotel aan de rivier hadden. Na onderhandelen de helft van de prijs eraf gehaald, dan moesten we alleen zelf voor ontbijt zorgen. In aluthgama hebben we lekker genoten van het strand waar ik op de eerste stranddag natuurlijk verbrand ben. Ook zijn we gaan jetskien wat echt super vet was.

Vrijdag namen we de trein naar Galle en gingen met een tuktuk naar ons hotel in unawatuna aan de zuidkust. Het hotel zit 10 meter van de witte stranden met blauwe zee... Genieten dus.

  • 17 Augustus 2013 - 14:39

    Silvia:

    Drie weken stage en al voor het echie dokter mogen zijn. Goed dat je er op af ben gegaan en adequaat heb gehandeld.
    Jammer van je henna, maar inderdaad prioriteiten stellen is ook een ding.

    Zonde van het geld voor het extra ticket. Beetje raar dat je een visum moet hebben omdat je in India overstapt. Ik snap het als je het vliegveld af gaat, maar dit is wel een soort van geldklopperij, maar het is niet anders.

    Ben benieuwd naar je jurk en Jeffrey's pak, en naar de andere verhalen je andere avonturen die je ongetwijfeld de komende twee weken nog gaat meemaken. En je moet ook nog terugvliegen. Wees voorbereid dat dat misschien niet helemaal soepeltjes zal gaan. Drie keer is tenslotte scheepsrecht.
    :-)

    Nou meissie, nog veel plezier.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Aglaia

Actief sinds 12 Juli 2013
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 7339

Voorgaande reizen:

16 September 2014 - 10 Oktober 2014

Maleisië

13 Juli 2013 - 01 September 2013

Azië

Landen bezocht: