laatste dagen stage - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Aglaia Hage - WaarBenJij.nu laatste dagen stage - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Aglaia Hage - WaarBenJij.nu

laatste dagen stage

Blijf op de hoogte en volg Aglaia

09 Augustus 2013 | Nepal, Kathmandu

Woensdag hadden we ward round op surgery: bij de patiënten van de dag ervoor kijken. De chirurg begon tegen een van de verpleegsters te schelden over de hygiëne en vroeg ons advies over hoe vaak je habdalcohol moest gebruiken hihi. De meeste patiënten komen snel uit het ziekenhuis maar op de intensive care zagen we wel hele zielige kindertjes. Sommige waren zo ontzettend klein!

Donderdag stonden we op de surgical opd. Daar zagen we de patiënten voor de operaties van vrijdag. Helaas gingen de operaties niet door vanwege het suikerfeest... Tijdens de opd liep er ineens een grote kakkerlak langs mijn voeten... Wat was dat smerig! Smiddags gingen we naar een grote supermarkt om boodschappen te doen. Vrijdag gaan we namelijk pasta maken voor ons gastgezin. De taxichauffeur wist waar we moesten zijn zei hij maar toen we er waren vroegen we om te stoppen. Dit begreep hij echter niet. Zelfs na te zeggen ik geloof dat dit de supermarkt is, antwoordde hij ja ja supermarkt.... En reed door. Toen maar gewoon stop geroepen en na 5 keer begreep hij het...
Thuis waren we super moe en hebben we het plan om naar de garden of dreams te gaan maar uitgesteld. Savonds waren we uitgenodigd om bij de schoonzus van rama te eten :)

Vrijdag gingen we eerst naar het ziekenhuis omdat niemand zeker wist of er nou wel of geen feestdag was. Die was er dus wel en dus geen operaties. Dus liepen we naar de garden of dreams. Dat was heel mooi en fijn dat het rustig was en niet zoals de rest van kathmandu. Na de garden of dreams liepen we naar thamel en hebben we daar nog souvenirs gekocht :)
De pasta was best goed gelukt! Iedereen was er blij mee maar ik denk dat rama vooral blij was dat ze niet 3 uur hoefde te koken.

• 09 Augustus 2013 - 18:32

Silvia:

Geniet nog even van je laatste dagen bij het gastgezin. zo te lezen hebben ze heel goed voor jullie gezorgd en andersom ook.
    Op naar Sri Lanka. Laat je even weten dat je er bent?

• 09 Augustus 2013 - 22:36

Opa En Oma:

Hallo meid,

Het is ongelofelijk hoe snel je stage is verlopen. Fijn dat je zoveel heb geleerd in die tijd. Je zult Kathmandu wel even missen maar dat maakt het weerzien op Sri Lanka met Jeffrey weer meer dan goed. Een heel fijne vakantie daar samen en wij hopen vandaaruit ook weer wat te horen.

Liefs Oma en Opa