surgery - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Aglaia Hage - WaarBenJij.nu surgery - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Aglaia Hage - WaarBenJij.nu

surgery

Blijf op de hoogte en volg Aglaia

06 Augustus 2013 | Nepal, Kathmandu

Maandag:
Vandaag begonnen we op surgery opd. We hebben super veel patiënten gezien: een jongen met een enorme liesbreuk, een meisje met dichtgegroeide schaamlippen, een jongen met een vastgegroeide tong waardoor hij spraakproblemen gezien, jongetjes met nog niet ingedaalde testis waaraan ze geopereerd moeten worden. Het was heel leerzaam om hier allemaal over te leren!
's middags gingen we lopend naar een winkelcentrum waar we de kleinste h&m ooit hebben gezien. Daarna heb ik mijn sari opgehaald en heeft shamila henna op mijn voet gemaakt.

Dinsdag stonden we op de ok waar we veel operaties hebben gezien. We hebben gezien hoe een jongen een nieuwe urethra kreeg, hoe stenen uit de blaas werden verwijderd. Ook zagen we een jongen met brandwonden en hoe de beschadigde huis weggeschraapt werd. Er werden fistula gehecht ende grootste liesbreuk ooit: zo groot als een vuist. Verder was er een besnijdenis, meerdere abcessen werden verwijderd en biu een jongen bij wie de tong vergroeid was werd deze losgeknipt. De laatste operatie was bij een patient van 10 dagen die een pylorusstenose had.
In het begin was het een beetje moeilijk om die jonge kinderen geopereerd te zien worden, maar het ging steeds beter. Ik heb enorm veel gezien en geleerd en heb een hele leuke dag in het ziekenhuis gehad maar wel erg vermoeiend!