week 2: stage en national park - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Aglaia Hage - WaarBenJij.nu week 2: stage en national park - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Aglaia Hage - WaarBenJij.nu

week 2: stage en national park

Blijf op de hoogte en volg Aglaia

04 Augustus 2013 | Nepal, Kathmandu

Dinsdag hebben we gekeken bij ct's maken. Ook al liet de kwaliteit te wensen over, we hebben super veel geleerd. Woensdag stonden we op rontgen waar we ook heel veel hebben geleerd. 's middags ben ik met annemyn naar city centre geweest om te winkelen en naar thamel. 's avonds gingen we gezellig uit eten met een paar ierse jongens omdat een van hen jarig was.

Donderdag stonden we op de vaccinatiepoli. Ik heb nog nooit zoveel kinderen laten huilen in 1 dag! Het was heel leuk om te zien hoe het systeem daar werkte. Als ze er namelijj een systeem in zouden brengen zouden ze zeker in de helft van de tijd klaar zijn. Zo zie je ook maar hoe goed alles eigenlijk geregeld is in Nederland.
's middags zijn we naar Patan gegaan en hebben we daar de tempels bekeken. We zijn er heen gegaan per tuktuk. Heel leuk om mee te maken!
's avonds namen we het gezin mee uit eten en gingen alle vrouwen (oftewel iedereen behalve Bishop) in sari. Ze waren allemaal super blij dat we ze mee uit eten hadden genomen en ook shamila (de hulp) hadden we uitgenodigd. Ze was niet gewend om uit eten te gaan dus het was heel leuk om te zien hoe blij ze was. We hadden een super gezellige avond!
Vrijdag was het familyplanning wat betekende dat ik heel veel antibaby-injections heb gegeven (ja zo noemde ze het echt). Na een uur lieten ze Annemyn en mij maar even met zijn tweeën de hele poli runnen om thee te kunnen drinken. Niet dat het moeilijk werk is maar zonder Nepali te spreken is het wel lastig.

Zaterdag stonden we om 5:15 op om naar chitwan te gaan. De bus heen was niet zo nice and easy als de man van het reisbureau beweerde... Een keer vlogen we echt 20 cm de lucht in!
Daar aangekomen kwamen we erachter dat de man wel gelijk had over de warmte en na heen en weer gebeld te hebben kregen we dan toch onze beloofde airco. 's middags gingen we een jungle walk doen, langs het elephant breeding centre waar ze een olifant van 1 maand hadden en daarna langs de rivier waar we krokodillen zagen. Op het einde bekeken we de zonsondergang. Na het eten gingen we naar een tharu culture show. Daar zagen we verschillende dansen, de een wat indrukwekkender dan de ander.
Terug in het hotel klopte de gids ineens op onze deur of we om half 6 ipv 6 uur wilden ontbijten (was helaas geen vraag).
Zondag stonden we dus om 5 uur op en gingen we aan onze elephant safari beginnen. We kwamen op 1,5m van een moeder neushoorn met baby en zagen krokodillen, aapjes en een luipaard (denk ik, de afstand was erg groot). Helaas liep de olifant graag door de bosjes heen waardoor annemyn en ik takken in ons gezicht kregen en onder de insecten zaten. Maar die neushoorn maakte het dat helemaal waard.
De terugweg was weer duidelijk dat ik mee was. Elke busreis heb ik namelijk wel weer pech hier en ook nu was er een enorme file waardoor we 4 uur later waren! Maar toch was het een enorm leuk weekend!

• 04 Augustus 2013 - 18:05

Opa EnOma:

Aglala,

Je hebt alweer een paar bijzondere ervaringen opgedaan wij vinden het heel fijn dat je ons daar in mee wilt laten genieten. Pas op dat je niet met een krokodil gaal stoeien want wat wij ervan weten is dat ze wel eend bijten. Wij begrijpen uit je verhalen dat je heel wat leert op je stage. Leuk dat je met het gezin uit eten bent geweest. Het was toch zeker wel na zonsondergang of houden ze zich daar niet aan de ramadan? Wij zien uit naar je volgende verslag maar maak het alleen als je er echt tijd voor hebt.

Lieve groetjes van Oma en Opa

• 04 Augustus 2013 - 20:00

Silvia:

Lieve schat,

Weer een leerzame en leuke week. Nu weet je dat dokter zijn niet altijd blije patienten geeft. Gelukkig zijn babies verdriet snel vergeten.
    Ik ben trots op je dat jullie de familie meenamen uit eten. Zij zullen dit vast heel erg gewaardeerd hebben. En die rit op een olifant: geweldig kind. Hoop dat je veel foto's heb kunnen maken.
    Nog een weekje in Nepal. Geniet er van en dan op naar Sri Lanka.
    Mama