cameron highlands - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Aglaia Hage - WaarBenJij.nu cameron highlands - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Aglaia Hage - WaarBenJij.nu

cameron highlands

Door: aglaia

Blijf op de hoogte en volg Aglaia

03 Oktober 2014 | Maleisië, Kuala Lumpur

Gisteravond om half 10 gaan slapen omdat ik zo moe was en bedacht om de bus van 11 uur te nemen in plaats van 8 uur om mezelf wat rust te gunnen. Vanmorgen werd ik om half 7 wakker door de herrie in het hotel en was eigenlijk compleet uitgerust, dus ben ik maar opgestaan om toch de bus van 8 uur te halen. Ik ben gaan ontbijten bij een local restaurantje met de hoteleigenaar en heb genoten van een heerlijke roti om 7 uur smorgens...
Om kwart voor 8 op het busstation aangekomen en mn buskaartje naar cameron highlands gekocht. Bij elke stoel in de bus ligt een plastic zakje en deze is niet bedoeld voor je afval... de rit naar cameron highlands zit namelijk vol met bochten en veel mensen worden dus wagenziek. Fingers crossed dat ik daar geen last van krijg...
Gelukkig viel het reuze mee 2 uurtjes in de bus. Vergeleken met de bussen in Nepal was dit zelfs mega relaxed haha. In het hostel aangekomen ontmoette ik een groepje Nederlandse/Engelse jongens. Daarmee naar de theeplantages gegaan en daar 3.5km rondgelopen om bij de teafactory aan te komen. Daarna hebben we nog een butterfly room bezocht met duizenden vlinders die megagroot waren en ze hadden slangen en mega grote insecten in kooien, wat ik eigenlijk gewoon zielig vond. Savonds zijn we gezellig gaan eten en drankjes gedaan in een bar en toen op tijd gaan slapen om de volgende dag te gaan hiken.
Woensdag 1 oktober om half 8 opgestaan en in de jungle 16km te gaan hiken. Dit allemaal om de Rafflesia flower te zien, de grootste bloem ter wereld. Het was zeer indrukwekkend en het lopen in de jungle was vermoeiend maar heel erg leuk. Het was vooral fijn dat wij voorop liepen dus we zaten niet vast achter wat slomere mensen, maar moesten gewoon af en toe op ze wachten, wat echt veel fijner was dan langzaam lopen. We moesten over rivieren, over gladde modderweggetjes en onder boomstronken door, maar hebben zoveel vette dingen gezien! Daarna met de jeep naar een restaurantje gebracht en daar een megalunch genomen, omdat we allemaal super honger hadden van al dat gewandel. Vervolgens zijn we naar een theeplantage, aardbeiboerderij en vlinderkas geweest. Nog een selfie met een kalkoen genomen en met een paar schildpadden haha. Terug in het hostel hebben we een powernapje gedaan, omdat de hele dag hiken ons had uitgeput. Savonds met dezelfde groep en nog een nederlands meisje gaan eten en drankjes doen en poolen. Ik was ervan overtuigd dat de bus om 11 uur naar kuala lumpur ging, maar dit bleek pas om 12.30 te zijn... gelukkig moesten we sowieso om 11 uur uitchecken en was ik dus niet voor niets al opgestaan. Gezellig weer een local ontbijtje genomen en toen moest ik dan echt afscheid nemen, want de jongens gaan naar langkawi en reizen daarna verder naar Thailand en ik moet echt terug naar kuala lumpur om mn vliegtuig naar borneo te halen!
In KL weer naar hetzelfde hostel gegaan als de dag dat ik aankwam in Maleisië. Met een Engels meisje ben ik naar de nightmarket in chinatown geweest en daar hebben we nog wat gegeten voordat ik weer op tijd mn bedje dook om de volgende dag om 6 uur op te staan om naar Kuching, Borneo te vliegen!
Nu aangekomen in Kuching! Straks ga ik even de stad in om wat dagtripjes te boeken!

  • 03 Oktober 2014 - 08:13

    Silvia:

    Kom je 's morgens op je werk, staat er al een verslag klaar van je kind. Leuk om de dag mee te beginnen.
    Wat heb je weer een hoop gedaan in een paar dagen. Die vlinderkas zal wel heel mooi zijn geweest en ik vond de bloem op de foto al indrukwekkend. Ben benieuwd naar je verhalen over Borneo.
    Veel plezier, meissie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Aglaia

Actief sinds 12 Juli 2013
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 7323

Voorgaande reizen:

16 September 2014 - 10 Oktober 2014

Maleisië

13 Juli 2013 - 01 September 2013

Azië

Landen bezocht: