Pulau Langkawi - Reisverslag uit Pulau Perhentian Kecil, Maleisië van Aglaia Hage - WaarBenJij.nu Pulau Langkawi - Reisverslag uit Pulau Perhentian Kecil, Maleisië van Aglaia Hage - WaarBenJij.nu

Pulau Langkawi

Door: aglaia

Blijf op de hoogte en volg Aglaia

29 September 2014 | Maleisië, Pulau Perhentian Kecil

Ondanks dat het heerlijk koel was in de dorm heb ik toch heel slecht kunnen slapen. De hele nacht elk uur tot elke 2 uur wakker geworden. Om half 7 ging de wekker, omdat ik al om 7 uur weg moest om de boot naar langkawi te halen. Kaartje gekocht bij een hele aardige vrouw, die me zelfs afraadde om direct een ticket terug te kopen, omdat het waarschijnlijk beter was dit op het eiland te doen zodat ik eerst kan uitzoeken hoe ik het makkelijkst naar cameron highlands kan komen. Ik moet zeggen, dit is een van de weinige keren dat ik advies heb gekregen waar zij zelf slechter van werden. Ondanks dat ik niet echt goed heb kunnen slapen was het heerlijk om weer te kunnen douchen zonder het gezelschap van een kikker of gecko in de douche, zonder eerst te moeten checken of er geen python in de douche zit en dat er eindelijk weer wc-papier is. Al was perhentian deze kleine oncomfortabelheden volledig waard! De bootrit duurde 3 uur, maar gelukkig was de zee redelijk kalm en kon ik gewoon lezen op de boot. Ik hoorde namelijk dat mensen het soms zo eng vinden met de boot of heel erg zeeziek worden dat ze liever vliegen. Op het eiland een japans meisje en een italiaans meisje ontmoet waarmee ik een taxi heb gedeeld naar het hostel. Daarna zijn we gaan lunchen bij een indiaas restaurantje waar ze heerlijke roti verkochten. Nadat we ons buikje vol hadden gegeten kregen we de rekening en moesten we ieder ongeveer 1 euro betalen hihi. Toen besloten we scooters te huren om het eiland mee te verkennen. In het begin was het best wel eng om te rijden, omdat ik nooit eerder zelf op een scooter heb gereden, de wegen hie rniet van geweldige kwaliteit zijn, iedereen rijdt als gekken en je hier ook nog eens links moet rijden! Na een paar minuutjes hier aan gewend en toen konden we op zoek naar een benzinestation om te tanken. De hele tank maar direct vol gegooid en moest best wel lachen toen ik de rekening hiervoor kreeg: 3.42RM wat ongeveer 80 cent is. Toch een stukje goedkoper dan in Nederland... toen waren we eindelijk klaar om weg te gaan. Wat is het heerlijk om lekker rond te rijden met de warmte hier (35 graden). Na een paar stops voor fotootjes en genieten van het prachtige uitzicht kwamen we bij onze eerste echte stop: een heerlijk strand met een prachtig uitzicht. De tweede stop was de 7 wells. Een prachtige waterval die nu zelfs nog maar half zo groot was als in het regenseizoen. Omdat we overal zo lang waren gebleven was het donker toen we terugreden. Op zich niet zo erg behalve dat er geen lantaarnpalen zijn, dus het erg lastig was om te zien waar ik heen moest. Dus volgde ik Aye maa gewoon, zodat ik in ieder geval soort van kon zien hoe de weg liep. Na even te chillen en douchen in het hostel zijn we gezellig uit eten gegaan bij een Thais restaurant en vervolgens nog een drankje gedaan bij een cocktailbar. Omdat ik smorgens om 6.30 wad opgestaan was ik daarna toch wel echt moe en ben ik dus lekker mn bedje in gedoken.
Zaterdag 27 september heb ik eerst mn was maar eens laten doen, dit werd toch echt wel eens tijd nu ik bijna geen schone kleding heb. Daarna heb ik mn scooter een dag extra gehuurd, wat nog goedkoper was dan de eerste dag. Toen op de scooter naar oriental village om de kabelbaan te nemen naar de top van de berg! Het uitzicht was geweldig ondanks dat het wat bewolkt was. Terug in oriental village heb ik wat fotos genomen met een boa constrictor in mn nek De terugweg met de scooter was heerlijk en na een tijdje besloot ik te testen hoe hard deze scooter eigenlijk kon. Na 80km/h te hebben gehaald toch van gedachten veranderd omdat ik alleen een kort broekje, een topje en een helm had om me te beschermen als ik zou vallen...
Terug in het hostel was ik zo intens moe en kreeg ik een enorme hoofdpijn dat ik maar eventjes ben gaan slapen in plaats van nog iets te ondernemen. Gelukkig heb ik daar nog een hele dag voor :) savonds ben ik gaan eten met 3 nederlandse meisjes en 2 meisjes uit Tsjechie. Daarna hebben we gezellig drankjes gedaan op het strand en vervolgens naar Sunba gegaan, een club bij het strand. De verhouding jongens/meisjes was nog extremer dan in Delft en de typische openingszin "where you from?" werd ik na een tijdje ook wel zat, dus toen zijn we naar een barretje ernaast gegaan waar ook muziek gedraaid werd en deze was gewoon op het strand. Daar was het super gezellig. Nog gered van allemaal mensen die met me op de foto wilden door een jongen in die bar, maar we kwamen er pas na een kwartier praten achter dat we allebei gewoon Nederlands zijn hihi.
Zaterdah 28 september eerst een beetje uitgeslapen en vervolgens gezellig ontbeten met een jongen uit mn hostel. Daarna hebben we een rondje eiland gereden en zijn we gaan zwemmen bij de waterval. Dit was heerlijk verkoelend zoet water. Bij de waterval zijn we de rest van de middag gebleven en heb ik een super aardig meisje uit Maleisië ontmoet die me allemaal tips kon geven over Kuching, waar ik volgende week heen ga :) in het dorpje lekker laksa gegeten en een kokosnoot gedronken en toen weer teruggereden naar het hostel. Savonds zijn we met ongeveer het hele hostel Indiaas gaan eten en daarna ben ik nog net 2 gasten uit het hostel naar het strand gegaan, omdat ze daar leuke bands hadden. 1 van de jongens doet zelf aan jongleren en gingen jongleren met vuurstokken. De andere gaat zeilen van langkawi naar Australië, wat hem zo ongeveer 10-12 weken gaat kosten.
Maandag 29 september helaas vroeg opstaan om een taxi naar de ferry te nemen, vervolgens de ferry naar kuala kedah en vanaf daar de bus naar Ipoh en dan een bus naar cameron highlands. Het reizen van en naar eilanden is toch wel lastig...
Helaas ging er vanaf Ipoh geen bus meer naar cameron highlands en moet ik dus een nachtje overnachten in Ipoh... dus op zoek gegaan naar een hostel en kon er geen vinden en dus maar voor een hotel gegaan. Eigenlijk is mn kamer meer een hok van 3m2 en schoon zou ik het zeker niet durven noemen, maar er is airconditioning wat wel prettig is en ik ben kapot van de busreis dus wat rust is geen overbodige luxe. Morgen dus maar weer vroeg opstaan om de bus naar cameron highlands te nemen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Pulau Perhentian Kecil

Aglaia

Actief sinds 12 Juli 2013
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 7324

Voorgaande reizen:

16 September 2014 - 10 Oktober 2014

Maleisië

13 Juli 2013 - 01 September 2013

Azië

Landen bezocht: