Pulau Perhentian - Reisverslag uit Pulau Perhentian Kecil, Maleisië van Aglaia Hage - WaarBenJij.nu Pulau Perhentian - Reisverslag uit Pulau Perhentian Kecil, Maleisië van Aglaia Hage - WaarBenJij.nu

Pulau Perhentian

Door: aglaia

Blijf op de hoogte en volg Aglaia

25 September 2014 | Maleisië, Pulau Perhentian Kecil

Zondag 21 september regende het helaas een groot deel van de ochtend en middag. Ik ben toen naar Penang national museum geweest en heb een kerk, moskee, chinese tempel en hindu tempel bezocht. Verder ben ik gelopen naar een engels fort en zag ik queen victoria's diamond clock tower, die wel mooi was maar de naam toch net niet helemaal waard. Onderweg was een engels koppel zo aardig me hun kaart van Georgetown te geven, zodat het makkelijker werd om van alles te bezoeken. Ik zocht naar de wijk met streetart, omdat deze hele wijk vol geschilderd staat met allemaal mooie schilderingen. Onderweg vertelde een bewaker me dat het zeker een uur lopen was en dat ik beter een half uur op de bus kon wachten, maar aan de kaart te zien kon het nooit ver zijn dus ben ik maar gaan lopen. 10 minuten later was ik al in de wijk dus dit was een goede beslissing! Het was super leuk om te zien dat muurschilderingen niet per se vandalisme zijn, maar ook echte kunst kunnen zijn! Van het museum heb ik veel geleerd over het land en Georgetown en het was fijn om iets binnen te kunnen doen, zodat ik een beetje kon schuilen voor de regen! Terug in het hostel ben ik Indiaas gaan eten met een Amerikaanse jongen die hier wilt gaan werken als Engels docent. Heel leuk om verhalen te delen en vooral ook om fatsoenlijk engels met iemand te kunnen praten. 'S avonds werd ik naar het busstation gebracht, waar ik plaats kon nemen in een bus met heerlijk grote stoelen, maar helaas ook een airco die overuren draait. Na een lange busreis, om 5.30 aangekomen op kota besut. Daar tot 7 uur moeten wachten op de eerste boot naar Pulau Perhentian maar wat was dit deze reis waard! Op de speedboot heb ik de zonsopkomst gezien van achter mijn eiland! Midden op zee moest ik overstappen van het ene bootje in het andere met al mijn spullen hihi. Op het strand ben ik op zoek gegaan naar een slaapplek, maar ik kwam erachter dat het bijna gratis was om ergens te verblijven in combinatie met een duikpakket. Dus besloot ik mijn padi te halen. In het hostel renden ineens 3 meisjes de keuken uit, want er was een slang binnen. Ik ging daar maar eens een kijkje nemen en zag een 2 meter lange python!!! Die schijnen hier veel te zitten. Niet meer gerustgesteld dumpte ik mijn tas in de slaapzaal met heerlijke airco en na een heerlijk ontbijtje begon mijn duikavontuur! Het was moeilijk om eraan te wennen dat je niet door je neus kan ademhalen maar uiteindelijk ging dit prima en heb ik allerlei mooie vissen en een prachtige zee gezien! Ik zag onder andere 3 soorten clownvis, waarvan 1 nemo was, een soort van regenboogvis, een haai, een aal, zee-anemoon, een rog, prachtig koraal en ontelbaar veel vissen met de mooiste kleuren ooit! Het strand hier is bijna zo wit als sneeuw en het water blauwer dan ik ooit heb gezien! Dit eiland is echt het paradijs op aarde! Helaas doen door het duiken mijn oren bizar veel pijn en dus heb ik besloten om niet voor mn padi te gaan, maar de volgende dag te gaan snorkelen. De rest van de dag genoten van het prachtige strand en een leuk gezelschap. ' s avonds gezellig gegeten met een paar gasten uit het hostel en na een drankje ben ik maar gaan slapen omdat ik moe was na de busrit waar ik amper had geslapen. De 2e dag op perhentian ben ik gaan snorkelen en heb ik voor het eerst sinds mn reis nederlanders ontmoet. Het eerste moment om weer Nederlands te praten was eigenlijk nogal raar. Bij het snorkelen prachtige koraal en vissen gezien, een haai, schildpadden, kwallen met tentakels van 4-5 meter lang, clownvissen en vele andere grote vissen waarvan ik de naam niet weet. Ook zeekomkommer gezien waarmee de jongens gingen overgooien. Het meest indrukwekkend was nog wel een blauwe vis van ongeveer een meter met een bek die ook bijna een meter lang was! Het was heel indrukwekkend en alle vissen zwommen gewoon tot 5 cm voor je neus. Zeker weten een van de gaafste dingen ooit! Het ging helaas regenen maar gelukkig waren we nog aan het snorkelen. Terug op het strand regende het nog steeds een beetje dus besloten we te gaan zwemmen in de zee waar het warmer was. 'S avonds was er een groot feest waar het hele eiland naartoe kwam om te vieren dat een van de instructeurs zn duikmaster had gehaald. Ook besloot ik toch nog maar een dagje langer te blijven op perhentian, omdat her hier zo genieten is :) de laatste dag heerlijk uitgerust, gechilld op het strand en genoten van het laatste dagje paradijs. Donderdag 25 septemder de eerste boot om 8 uur smorgens genomen terug naar het vaste land. Eerst genoten van de zonsopkomst aan het strand. Een half uur met de boot later was het dan echt voorbij. Op het vaste land een buskaartje gekocht naar penang. Daar slaap ik 1 nachtje om morgenochtend de eerste boot naar langkawi te kunnen nemen. Helaas is de bus niet meer dan een klein busje met mij en 1 andere toerist. De chauffeur rijdt echt als een gek dus echt relaxen is er niet bij, maar gelukkig zijn we er dan wel snel. Smiddags al aangekomen in georgetown, maar helaas te laat om de laatste ferry te nemen naar langkawi. Nu een nachtje overnachten in hetzelfde hostel als waar ik vorige keer was en dan morgen om 8.30 de boot nemen naar langkawi! Het personeel zei dat het reisbureau open zou blijven tot 19 uur. Dus stond ik er netjes om 18 uur om te horen te krijgen dat ze gesloten zijn en ik dus geen ticket naar langkawi kan boeken voor morgenochtend... de eigenaar van het hostel gaat vanavond proberen of hij nog een ticket voor me kan boeken en anders wordt het dus helaas een dagje later :(

  • 25 September 2014 - 14:40

    Martien :

    je bewijst dat wie veel reist kan veel verhalen. Geniet maar heerlijk.
    Groetjes Nel en Martien

  • 25 September 2014 - 18:03

    Coby Hartman:

    leuk om te lezen fijn dat je er zo van geniet

  • 25 September 2014 - 20:47

    Oma En Opa:

    Geweldig wat je allemaal ziet en beleef. Wij genieten ook met je mee door je verslagen te lezen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Pulau Perhentian Kecil

Aglaia

Actief sinds 12 Juli 2013
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 7317

Voorgaande reizen:

16 September 2014 - 10 Oktober 2014

Maleisië

13 Juli 2013 - 01 September 2013

Azië

Landen bezocht: