Kuala lumpur, Batu caves, Georgetown&Penang - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Aglaia Hage - WaarBenJij.nu Kuala lumpur, Batu caves, Georgetown&Penang - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Aglaia Hage - WaarBenJij.nu

Kuala lumpur, Batu caves, Georgetown&Penang

Door: aglaia

Blijf op de hoogte en volg Aglaia

20 September 2014 | Maleisië, Kuala Lumpur

De laatste dag in kuala lumpur ben ik 's middags nog naar de batu caves geweest. Dit zijn enorme grotten waar een hindu beeld in staat. Ook heb ik daar een tour door de dark caves gedaan, en ik begrijp wel hoe die grotten aan de naam komen. Zonder zaklamp zie je echt geen hand voor ogen en op 1 punt moesten we allemaal onze zaklampen en cameras uitdoen zodat wij zelf geen licht zouden maken. Zelfs na een aantal minuten daar te staan, konden onze ogen zich niet aanpassen, omdat er gewoon echt helemaal geen licht is. Dat was echt super vet! De gids vertelde ons over de dieren die in de grot leven: kakkerlakken, spinnen, de langpotige duizendpoot die prachtige kleuren heeft, 2 soorten vleermuizen en een slang die langs de grotten omhoog klimt en daar vleermuizen vangt. Daarom moesten we ook een helm op, want als de slang een vleermuis gevangen heeft, wurgt ie hem en soms valt ie dan van het plafond naar beneden hihi. Jammer genoeg hebben we deze slang niet gezien, maar wel vele andere diertjes en vooral insecten. Toen ik eindelijk terug was in de stad en mn hostel ben ik met 2 mensen uit mn hostel wat gaan eten en daarna wat barretjes afgegaan. De eerste bar was echt geweldig! Een rooftop bar op een 34 verdiepingen hoog gebouw! Het uitzicht was geweldig en het was zelfs hoger dan het uitzichtpunt van de petronastowers! De volgende club was toch wat minder, de enige aanwezigen waren de half geklede vrouwen op het podium... daar zijn we dus snel weggegaan om naar een club te gaan waarvan we nog steeds twijfelen of de zangeressen Thaise vrouwen of heren waren. We eindigden op ons dakterras van het hostel voor een laatste drankje. De volgende dag uitgecheckt bij het hostel en de bus genomen naar Georgetown. Nadat een van de hosteleigenaren me voor van alles en nog wat had uitgescholden omdat ik de kamer wilde zien en anders niet wilde boeken, ben ik naar het hostel ernaast gegaan waar er een hele goede sfeer heerst!
's avonds ben ik naar een groot foodcourt geweest met 2 jongens uit mn hostel. Er waren optredens en keuze uit allerlei lekkere soorten aziatische en westerse gerechten.
De volgende dag heb ik dan eindelijk een pinautomaat gevonden waarop mijn pinpas werkt! Helaas kon je hier niet meer dan 250 euro pinnen per dag en ga ik de volgende dag met de nachtbus naar perhentian island waar je helemaal niet kunt pinnen... dus ik moet nog maar een keer terug helaas...
Toen besloot ik op aanraden van een Duitse jongen in mijn hostel om naar monkeybeach te gaan :) ook hier weer een veel te lange busreis met een airco die zo hoog staat dat je spijt krijgt dat je je winterjas niet hebt meegenomen. In penang national park moest ik 1.5 uur lopen naar turtle beach. Eerst dacht ik hoe je ooit 1.5 uur zou kunnen lopen over 3.5 km maar toen het pad ineens bijna recht omgoog ging begon ik het te begrijpen. Onderweg echt mega grote spinnen gezien van 10 cm in diameter! Toen ik bijna op turtle beach was, kwam ik een groeo portugezen tegen met wie ik verder ben gelopen naar het strand. Helaas mocht je daar niet zwemmen vanwege de hoge golven, de steil aflopende zee en de giftige kwallen. Het strand was zooo warm aan onze voeten dat we steeds renden van schaduw naar schaduw. Uiteindelijk wel de babyschilpadjes gezien, maar helaas alleen in een hokje en niet in het wild, omdag alle schildpadjes die 's nachts uitkomen 's morgens al weer de zee in gaan. Daarna nodigden de portugezen me uit om met hun boten mee te gaan naar monkey beach, waar we heerlijk konden zwemmen in water dat 30-35 graden was. Dit was nog steeds een heerlijke verkoeling! De boten vlogen bijna over de golven en dit was echt super gaaf! Na monkey beach namen we de boot terug naar het begin van het national park. Onderweg nog een biertje gedronken met 2 portugezen en toen terug gegaan naar mn hostel om proberen mn bus een paar dagen uit te stellen zodat ik nog naar langkawi kan voordat ik naar perhentian ga. Helaas was de eigenaar niet aanwezig, dus probeer ik het vanavond later nog eens!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Aglaia

Actief sinds 12 Juli 2013
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 7320

Voorgaande reizen:

16 September 2014 - 10 Oktober 2014

Maleisië

13 Juli 2013 - 01 September 2013

Azië

Landen bezocht: